Google AdWords advertenties kunnen uitgebreid worden met verschillende zogenaamde ‘advertentie-extensies’.
Advertentie-extensies laten de AdWords advertentie meer opvallen en zorgen hierdoor in de meeste gevallen voor een hogere CTR (click through rate). Een hoge CTR zorgt weer voor een hogere QS (quality score) waardoor de CPC (cost per click) daalt.
Deze week is er een nieuwe advertentie-extensie toegevoegd (uit bèta): callout-extensie.
Met callout-extensies kan extra beschrijvende tekst worden weergeven bij een standaard tekstadvertentie. Voor callout-extensies gelden in principe dezelfde regels als voor tekstadvertenties. Om te waarborgen dat de extensies correct en passend zijn, gelden voor het gebruik van callout-extensies enkele extra eisen. Bekijk extra eisen callout-extensies hier.
Callout-extensies zijn ideaal om bijvoorbeeld USP’s (unique selling points) kenbaar te maken zoals ‘Gratis thuisbezorgd’ of ‘Zomeruitverkoop’ zonder dat daar een sitelink-extensie voor gebruikt hoeft te worden.
Frank a Do is druk bezig deze callout-extensies toe te voegen aan geschikte Google AdWords campagnes van klanten van Frank a Do.
”Een opgever wint nooit en een winnaar geeft nooit op.”
[…] relevantie van advertentie en ervaring op landingspagina), en de verwachte invloed van advertentie-extensies en andere advertentie […]