Frank a Do is dit jaar wederom uitgenodigd voor de Google Premier Partner Summit. Dit jaar vond deze plaats in New York, waar het vorig jaar nog in Amsterdam werd gehouden. De Premier Partners van Google is een selecte club online marketing partijen van over de hele wereld die beschikken over voldoende certificeringen, bepaalde campagne prestaties en verantwoordelijk zijn voor een bepaald niveau aan advertentie-uitgaven.
Frank a Do is, ondanks dat we met 3 man zijn, Premier Partner van Google en daar zijn wij trots op. Het is dan ook ontzettend leuk om de Premier Partner Summit van Google bij te wonen samen met alle online marketing reuzen van over de hele wereld.
Het was een enerverend programma. Mary Ellen Coe, President Global Marketing Solutions trapte af met een warm welkom en vervolgens was er de sessie ‘First Look at Google Ads Innovations’.
Dit was een zogenaamde NDA sessie. Foto’s niet toegestaan en geheimhouding over de inhoud. Ik zal hier dan ook geen uitspraken over doen. Wel kan ik zeggen dat er een aantal hele interessante nieuwe features gaan komen binnen nu en een jaar. Features die de mogelijkheden binnen Google AdWords flink vergroten, maar zeker ook conversie- tracking en attributie gaan verbeteren. Er wordt steeds meer meetbaar…
Vervolgens kwam Marvin Chow, Vice President of Global Marketing, aan bod. Een zeer boeiende presentatie over Artificial Intelligence en hoe Google hierop inspeelt met de nieuwe software Google Assistant en het product Google Home.
Google Assistant is de opvolger van Google Now en een zeer geduchte concurrent van de persoonlijke assistenten (spraakherkenning software) van Apple Siri, Microsoft Cortana en Samsung Viv.
Ook was de Google Home speaker, die communiceert via Google Assistant uit te proberen op de Summit. Een erg gaaf product, helaas nog niet in Nederland verkrijgbaar.
Ook werd de nieuwe feature binnen Google Assistant, genaamd Google Lens laten zien. Het genereert relevante informatie op basis van wat de camera op je telefoon kan zien.
Mooie innovatieve producten binnen de Artificial Intelligence wereld.
Tot slot waren er diverse breakout sessions van externe sprekers. Vooral de sessie van Robert Craven was zeer inspirerend. Verschillende herkenbare problemen binnen midmarket agency’s kwamen aan bod, hoe voorkom je deze problematiek, hoe blijf je je onderscheiden en hoe houd je het leuk. Een motiverende sessie met veel humor.
We hopen er volgend jaar wederom bij te zijn, benieuwd in welk land het dat jaar gehouden wordt!
”Een opgever wint nooit en een winnaar geeft nooit op.”