Internet marketing, ook wel online marketing genoemd, is bij veel bedrijven inmiddels een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering geworden. Echter is dit nog niet bij elke onderneming het geval of wordt er uit de huidige online marketing activiteiten te weinig ROI (Return on Investment) behaald. Vaak krijgt Frank a Do te horen: “We moeten wat online gaan doen, maar weten niet hoe en wat?” Of: “Hoe halen we meer uit onze huidige online marketing activiteiten?”
Online marketing bevat eigenlijk alle marketing activiteiten die het medium ‘internet’ centraal hebben staan. Het aantal consumenten dat via internet hun aankoop doet, of zijn of haar informatie van internet haalt, is de afgelopen jaren enorm toegenomen en neemt nog steeds toe. De marketing budgetten van tegenwoordig worden steeds meer toegespitst op nieuwe media in plaats van traditionele marketing.
Nog steeds is online marketing voor veel ondernemingen moeilijk of nieuw en vaak is de kennis niet intern aanwezig. Online marketing is een specialistisch vakgebied en ook online marketing bestaat weer uit diverse specialisaties. Frank a Do heeft meerdere specialisaties in huis waardoor Frank a Do in veel gevallen een gedegen online marketing partner kan worden van de klant.