Google Analytics is een gratis webanalyseprogramma dat een veelheid aan informatie en data kan leveren voor het verbeteren van een website en het vergelijken van diverse (online) marketing campagnes.
De kracht van Frank a Do ligt in het vertalen van deze data naar praktische adviezen en actiepunten ten behoeve van onder andere conversie optimalisatie.
Voor het nemen van de juiste beslissingen en het doorvoeren van optimalisatieslagen is het verzamelen van betrouwbare en waardevolle data cruciaal. Frank a Do werkt op dit gebied samen met partner Online Metrics, specialist op het gebied van digital analytics.
“Can you trust your Google Analytics data? Accurate data collection is the first, but very important step in digital analytics. I’ll work with you to fine-tune your measurement strategy, configuration and implementation. All aligned with your business objectives.”
Frank a Do voert samen met Online Metrics een audit uit op het Google Analytics account en zorgt voor een juiste setup en betrouwbare data. Zo’n audit bevat onder andere:
Daarnaast wordt er een meetplan opgesteld om conversiepunten waarover de website beschikt in kaart te brengen en meetbaar te maken in Google Analytics. Denk hierbij aan:
Voor configuratie van een Google Analytics account en het in kaart brengen van bepaalde interacties, events, conversies (zoals hierboven wordt genoemd) maakt Frank a Do vaak gebruik van Google Tag Manager. Dit om de eenvoudige reden dat er hierdoor minder capaciteit van een webbouwer gevraagd hoeft te worden en het vanuit een centraal systeem aangestuurd wordt.
Het testen van de nieuwe Google Analytics setup aan de hand van data:
Binnen de setup staan centraal:
Tezamen met data uit de tool Hotjar kan er enorm veel inzicht verschaft worden in het bezoekersgedrag waarmee conversie optimalisatie gerealiseerd kan worden.