Bedrijven zoeken naar allerlei manieren om in contact te komen met hun beoogde doelgroep. Social media speelt hierin een steeds belangrijkere rol.
Het gebruik van sociale media is inmiddels zo’n gewoonte dat een zeer groot gedeelte van de beoogde doelgroep hier (dagelijks) op actief is. Zij gebruiken de sociale media onder meer om in contact te komen met personen en bedrijven en content te ‘consumeren’ en te ‘publiceren’.
De sociale kanalen bieden fantastische kansen om als bedrijf in aanraking te komen met de gewenste doelgroep. Het opent deuren voor onder andere:
Naast een social media contentstrategie kan het adverteren op social media een belangrijke rol spelen bij bovenstaande doelen.
Het komt zelden voor dat een klant direct na het eerste contactmoment converteert (bijvoorbeeld een aankoop doet, een reservering maakt, een inschrijving doet, een offerte aanvraagt etc.). Social Media advertising geeft dan de mogelijkheid in contact te blijven tijdens de gehele ‘customer journey’ van deze potentiële klanten.
Zeker wanneer een potentiële klant zich nog in de oriënterende fase bevindt kunnen deze interacties veel waarde toevoegen door de personen via Social Media advertising uitingen te informeren en uiteindelijk aan te zetten tot een conversie.
Social Media kanalen beschikken over een zeer omvangrijke hoeveelheid gebruikersgegevens. Deze gegevens worden grotendeels beschikbaar gesteld voor advertentiemogelijkheden. Hierdoor is het voor bedrijven en organisaties mogelijk om zeer gericht te adverteren via deze kanalen.
Frank a Do heeft ervaring bij het opzetten en beheren van Social Media advertising campagnes via platforms als:
Net als bij het adverteren via Google Ads of Bing Ads zijn de resultaten van Social Media advertising goed in kaart te brengen.
Elk platform heeft zijn eigen tracking pixel of tracking tag welke het mogelijk maakt de conversies (bijvoorbeeld leads, aankopen en specifieke online gebeurtenissen) door te meten.
Hierdoor zijn de resultaten van de campagnes altijd goed meetbaar en af te zetten tegen de investeringen. De ROI van elke specifieke Social Media campagne kan op die manier worden bepaald.
Via een tool als Google Tag Manager is het mogelijk websites/webshops te voorzien van de benodigde tracking pixels en tags.
Frank a Do kan ondersteunen bij het bedenken, opzetten en beheren van diverse Social Media advertising campagnes. Frank a Do biedt ondersteuning, zowel B2C als B2B, voor campagnes die gericht zijn op productverkopen, maar ook voor het promoten van services, diensten en evenementen.
Kortom, wanneer het gewenst is meer uit de Social Media kanalen te halen via Social Media advertising, neem dan contact met ons op.